Aktualności
02.11.2022
Najlepsze projekty edukacyjne: laureaci
Podczas V Kongresu Edukacji zostały wręczone nagrody dla najlepszych projektów edukacyjnych w konkursach EDUinspiracje, EDUinspirator, EDUinspiracje Media, EITA oraz ELL.
EDUinspirator 2022
Marcin Hościłowicz
Pan Marcin Hościłowicz jest nauczycielem dyplomowanym i doradcą metodycznym w Suwalskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli. Od 2008 r. pełni funkcje ambasadora eTwinningu, prowadzi także szkolenia, realizuje projekty eTwinningowe, które zdobywają Krajowe i Międzynarodowe Odznaki Jakości. Pan Hościłowicz jest również laureatem konkursu European Language Label (2020). W swojej pracy nauczycielskiej zrealizował kilka projektów współpracy międzynarodowej oraz wymian uczniowskich (m.in. ze szkołami i instytucjami z USA, Wielkiej Brytanii, Włoch, Irlandii i Hiszpanii). Wśród nich znalazły się te organizowane w ramach Erasmusa.
Jego projekty są innowacyjne i dające szansę na korzystanie z programów edukacyjnych i ich efektów dużej grupie docelowej. Marcin Hościłowicz jest osobą bardzo zmotywowaną i pełną pasji do rozwoju własnego jako nauczyciel i działania na rzecz swoich uczniów i kadry szkolnej. Organizuje też szereg przedsięwzięć zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym.
Młody EDUinspirator 2022
Kamil Oleszkiewicz
Pan Kamil Oleszkiewicz, student Uniwersytetu Śląskiego, działa jako woluntariusz – wychowawca w świetlicy środowiskowej, jest członkiem Młodzieżowej Rady Klimatycznej Ministerstwa Klimatu i Środowiska, ambasadorem Unijnego Dialogu Młodzieżowego Polskiej Rady Organizacji Młodzieżowych, członkiem sieci EuroPeers Polska. Pracuje także w Państwowym Instytucie Badawczym NASK. Współpracuje z wieloma organizacjami i instytucjami takimi jak Polska Rada Organizacji Młodzieżowych, Instytut Roździeńskiego, Klaster Innowacji Społecznych czy portal obywatelski Aktywnie Śląskie.
Kamil Oleszkiewicz wziął udział w lokalnym projekcie Europejskiego Korpusu Solidarności. Także sam był inicjatorem i pomysłodawcą kilku następnych projektów tego typu.
EDUinspiracje 2022
Kategoria: Umiejętności cyfrowe
Tytuł projektu: SAVE-start-ups: Stimulating and Validating Digital Entrepreneurship as the best way to increasing the quality of start-ups
Organizacja: Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego Spółka Akcyjna
Koordynator projektu: Marek Duda
Kategoria: Ekologia
Tytuł projektu: Little steps make a big difference. Together we care for our home
Organizacja: Zespół Placówek Oświatowych w Jaworzni
Koordynator projektu: Iwona Zalewska-Lech
Kategoria: Wyrównywanie szans
Tytuł projektu: Artystyczne Niedziele
Organizacja: Fundacja Współpracy Polsko-Ukraińskiej „U-WORK”
Koordynator projektu: Monika Grabowska-Skucha
Kategoria: Działania społeczne
Tytuł projektu: Foster Social Inclusion: volunteering, social entrepreneurship and art for social inclusion
Organizacja: Euro-Idea Fundacja Społeczno-Kulturalna
Koordynator projektu: Anna Patrycja Cierpioł
Kategoria: Synergia dla edukacji
Tytuł projektu: Addressing underachievement in STEAM education through real product design and making practices
Organizacja: Politechnika Warszawska
Koordynator projektu: Przemysław Duda
EDUinspiracje Media 2022
Nagroda w kategorii publicystyka
Beata Hąc, Fundacja Instytut Pracy i Kariery
„Trochę o edukacji, trochę o »smakach integracji«”
Nagroda w kategorii reportaż
Anna Gawrońska-Piotrowska, Radio UKSW
„Nauka pod palmami” – reportaż dotyczy programu Erasmus+ dla pracowników szkół
Nagroda w kategorii wywiad
Karolina Skórka, Śląska Opinia
„Erasmus+, czyli szansa na rozwój”
Wyróżnienie w kategorii wywiad
Tomasz Stankiewicz, Eska Śląsk
„Dr Agata Szade: Nie ma czegoś takiego jak uniwersalne lekarstwo na raka”
Wyróżnienie w kategorii publicystyka
Przemysław Bohomos, Kujawska Grupa Medialna
„Erasmus+. Kropla, która drąży skałę!”
Wyróżnienie w kategorii reportaż
Elżbieta Tomczyk-Miczka, videoblog Pora Na Seniora
„Inspirujemy Erasmusem”
Nagroda specjalna: 35 lat Erasmus+
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, rektor: prof. dr hab. inż. Jerzy Lis
- Jedna z pierwszych uczelni, które zaczęły przyjmować większą liczbę studentów zagranicznych niż liczba realizowanych wyjazdów, co było wynikiem konsekwentnej polityki władz uczelni w realizacji założeń umiędzynarodowienia.
- Bardzo aktywni w realizacji mobilności do nietradycyjnych destynacji – AGH współpracuje z prawie wszystkimi możliwymi regionami, co świadczy o dobrym merytorycznym przygotowaniu projektów, a to przekłada się na szeroką ofertę wyjazdową dla własnych pracowników i studentów oraz liczne grono profesorów i studentów wybierających AGH jako miejsce studiowania.
- Chętnie dzieląca się swoim doświadczeniem z uczelniami w krajach partnerskich w ramach realizacji projektów typu CBHE (Capacity Building in Higher Education),
- Członek sojuszu typu „Uniwersytet europejski” – flagowej inicjatywy Komisji Europejskiej – o nazwie „UNIVERSEH – Europejski Uniwersytet Kosmiczny dla Ziemi i Ludzkości”.
Europejska nagroda za innowacyjność w nauczaniu (EITA)
Kategoria: edukacja wczesnoszkolna
Organizacja: Przedszkole nr 60 im. Jana Brzechwy w Gdańsku
Koordynator projektu: Marzena Bonczek
Kategoria: szkoły podstawowe
Organizacja: Szkoła Podstawowa im. św. Jana de La Salle w Gdańsku
Koordynatorki projektu: Katarzyna Sawicka, Małgorzata Brasseaux
Kategoria: szkoły ponadpodstawowe
Organizacja: Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Unii Europejskiej w Zamościu
Koordynator projektu: Katarzyna Garbacik
Kategoria: szkoły branżowe i techniczne (VET)
Organizacja: Zespół Szkół Technicznych w Częstochowie
Koordynator projektu: Aleksandra Barasińska
European Language Label 2022
Internet rzeczy, duże zbiory danych i sztuczna inteligencja: innowacyjne nauczanie STEM poprzez wzmocnienie profesjonalizacji nauczycieli
Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu
Koordynator projektu: Adam Stępiński
Warszawa dla zaawansowanych
Muzeum Warszawy
Koordynator projektu: Katarzyna Žák-Caplot
Projekt językowo-literacki „Czas na Mój Prawiek-Czas na Twój Prawiek”
I Liceum Ogólnokształcące im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
Koordynator projektu: Krystian Grądecki
Nowe podejście do nauczania – nowa metodyka zajęć z języka angielskiego w klasach 0-3 szkół podstawowych
Smart Panda by Łukasz Chmielewski
Koordynator projektu: Adrianna Chmielewska
Join the European table
II Liceum Ogólnokształcące im. św. Królowej Jadwigi w Siedlcach
Koordynator projektu: Elżbieta Zadrożniak
Wszystkim nagrodzonym gratulujemy!