Szkoła nauczycielką życia
Szkoła nauczycielką życia
Celem projektu było pokazanie, że szkoła może i powinna być płaszczyzną, na której stale stwarza się warunki do rozwoju uczniów i nauczycieli, motywuje do nieustannego doskonalenia metod uczenia się i nauczania, skłania do mobilności, uczy samodzielności w myśleniu i działaniu oraz współpracy z innymi.
Wdrażając powyższe idee, zrealizowano kilka mini projektów. Dwa z nich są skierowane do nauczycieli, pozostałe zarówno do uczniów i nauczycieli. Prace nad nimi prowadzone były w ramach zajęć szkolnych oraz podczas wizyt roboczych w Polsce i Norwegii. Poprzez projekty szkoła uczyła wrażliwości, kształtowała zmysł estetyczny oraz rozwijała poczucie własnej tożsamości (mini projekt: U źródeł – nasze i wasze mity), uczyła dbałości o środowisko naturalne (mini projekt: Uczymy się globalnie – woda wspólnym dobrem). Nauczyciele dzięki projektom nauczyciele wzbogacili swój warsztat pracy (mini projekt: Wysoka jakość edukacji – szansą dla młodych ludzi) oraz nauczyli się dbać o jakość nauczania dzięki auto-ewaluacji (mini projekt: Jak dobra jest nasza szkoła?).
Powiedzieli
/FRSE/